شکایت از شرکت

شکایت از داروخانه چگونه است؟

صنعت دارو به سبب تحریم های مجامع بین المللی در چند سال اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده است و این موضوع در روند فعالیت داروخانه ها نیز تاثیر گذار می باشد.

نبود دارو های ضروری و مورد نیاز و عدم تولید آن ها به اندازه کافی جزو چالش های اصلی صنعت دارو به شمار می رود که البته این مسائل تا حدود زیادی برطرف گردیده است. همه این مسائل منجر به افزایش قیمت انواع دارو ها شده است و نحوه فعالیت داروخانه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

این روز ها شاید به دفعات زیاد با بحث شکایت از داروخانه مواجه شدید یا این مسئله برای اطرافیان شما اتفاق افتاده باشد که بنا به دلایل مختلف قصد شکایت از داروخانه را داشته باشد. تخلفاتی که از سوی داروخانه ها رخ می دهد، زمینه طرح شکایت را فراهم می کند و شاکیان می توانند به روش های مختلف شکایات خود را مطرح کنند.

البته گاهی اوقات به دلیل عدم خدمات رسانی مناسب داروخانه ها منجر به نارضایتی و اعتراضات مردم می شود که می توانند انتقادات خود را در این زمینه بیان کنند.

مسائلی مانند تحریم و نبود برخی از دارو های مورد نیاز مردم، زمینه فساد و انجام تخلفات را برای برخی از داروخانه ها فراهم آورده است که در طی سالیان گذشته شاهد شکایات بسیاری در این زمینه بوده ایم.

شاید این طور به نظر برسد که طرح شکایت و بیان انتقادات از داروخانه ها تاثیر چندانی در عملکرد آن ها نداشته باشد و همچنان وقوع مسائل این چنینی در حال انجام است. اما باید به این موضوع توجه کرد که انتقادات و اعتراضات و حتی شکایت از داروخانه منجر می شود تا از وقوع تخلفات این مراکز جلوگیری شود و تا سطح قابل قبولی کاهش یابد.

با توجه به این که داروخانه جز مراکز مهم و حیاتی در کشور ما به حساب می آید و سلامت مردم تا حدود زیادی به نحوه عملکرد و خدمات رسانی آن ها بستگی دارد، در صورت انجام تخلفی حتی جزئی باید به مراجع ذی ربط گزارش داده شود تا مشکلات در این زمینه به بهترین شکل ممکن برطرف شود.

مراجعی مانند سازمان غذا و دارو سامانه ای را در نظر گرفته است تا مردم بتوانند شکایات و انتقادات خود را از نحوه خدمات رسانی داروخانه ها ثبت کنند. اعتراضات مطرح شده در بازه زمانی مشخص رسیدگی می شود و در نهایت تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ می شود.

شکایت از داروخانه

دلایل رایج شکایت از داروخانه

داروخانه ها ممکن است مرتکب یکسری رفتار های غیر قانونی شوند که می تواند منجر به طرح شکایات و اعتراضات مردمی شود. حتی در مواردی تخلفات صورت گرفته جنبه حقوقی پیدا می کند و امکان طرح شکایت کیفری و یا حقوقی از این مراکز وجود دارد.

در واقع داروخانه در عین حال که خدمات مختلفی را در اختیار مردم قرار می دهد و سطح رضایت قابل قبولی در این زمینه وجود دارد. اما داروخانه مانند هر مجموعه دیگری انتقاداتی به آن وارد شده و حتی منجر به طرح شکایت نیز می شود.

با توجه به بررسی های صورت گرفته در چند سال اخیر میزان شکایت از داروخانه ها به سبب انجام یک سری از تخلفات افزایش محسوسی داشته است و دلیل عمده بروز این گونه نارضایتی ها، عدم ارائه خدمات و امکانت در سطح ایده آل می باشد.

موارد زیر می تواند موجب بروز نارضایتی مردم از خدمات داروخانه ها شود که در صورت تداوم این مشکلات منجر به شکایت نیز می شود. دلایلی که منجر به شکایت از مجموعه داروخانه می شود به شرح زیر می باشد:

  • ارائه دارو های تقلبی به جای اصل. یکی از موارد شایع شکایات از داروخانه ها، ارائه دارو های تقلبی و فاسد به مردم می باشد. البته این موضوع شامل همه داروخانه ها نمی باشد و صرفا یکسری از مراکز خاص اقدام به انجام چنین رفتار هایی می کنند. با توجه به این که امکان تشخیص دارو اصل از تقلبی دشوار است و ضابطه مشخصی در این زمینه وجود ندارد، زمینه سوء استفاده را برای برخی از داروخانه ها فراهم کرده است. البته در چند سال اخیر بسیاری از مراکزی که اقدام به توزیع دارو های تقلبی می کردند، توسط مراجع انتظامی شناسایی شدند و فعالیت های آن ها به طور دائم متوقف شد. افزایش قیمت دارو ها توسط داروخانه ها. این موضوع به دفعات زیاد برای مردم اتفاق افتاده است و داروخانه محصولات خود را بالاتر از نرخ تعیین شده به فروش می رساند. افزایش قیمت دارو توسط داروخانه ها تخلف محسوب شده و از مراجع ذی صلاح قابل پیگیری می باشد.
  • ارائه خدمات انحصاری در زمینه دارو. برخی مواقع دیده شده است که داروخانه یکسری از دارو های کمیاب را تنها به مشتریان خاص خود ارائه می دهد. در صورت مشاهده چنین مواردی می توان اقدام به شکایت نمود.
  • ارائه دارو اشتباهی به بیمار. گاهی اوقات ممکن است داروخانه سهوا دارو اشتباهی به بیمار بدهد و با توجه به این که سلامت افراد به خطر می افتد، امکان شکایت وجود دارد. مثلا به جای دارو مربوط به بیماری دیابت، دارو مخصوص کلیه یا کبد به بیمار داده شود.

تجربیات دیگران درمورد شکایت از داروخانه

یقینا برای شما یا یکی از اطرافیانتان این موضوع اتفاق افتاده است که با مراجعه به داروخانه دارو اشتباهی یا تاریخ گذشته دریافت کرده باشید که در این صورت می توانید اقدام به شکایت از مراکز خاطی و متخلف نمائید.

با توجه به بررسی های صورت گرفته، میزان شکایت از داروخانه در یکی دو سال اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است که البته نظارت مراجع ذی دبط در کاهش وقوع این گونه تخلفات بسیار موثر بوده است. در این بخش قصد داریم تا به تجربیات و انتقادات و شکایت مردم از داروخانه ها بپردازیم تا با جزئیات آن آشنا شوید.

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه شخصی خود چنین عنوان کرده بود: « چندی پیش یکی از آشنایان ما که به بیماری دیابت مبتلا بود، برای دریافت داروهایش به داروخانه مراجعه کرده بود. متاسفانه به جای دارو های اصلی داروی اشتباه به وی داده بودند. بعد از مصرف این قرص، به دلیل تداخلات دارویی که ایجاد شده بود، این فرد به کما رفت که خوشبختانه در حال حاظر حال وی رو به بهبودی است و همه چیز به خیر گذشت»

همچنین شخص دیگری در این زمینه عنوان کرده بود: « داروی مربوط به بیماری عفونت چشم دریافت کرده بودم، اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی میزان بینایی چشم من کاهش یافت.

دارو

بعد از بررسی هایی که انجام دادم، متوجه شدم این دارو تاریخ مصرف گذشته و فاسد بود و داروخانه دارو تقلبی به من فروخته بود. البته این موضوع را از طریق سازمان غذا و دارو پیگیری کردم که خوشبختانه نتایج مطلوبی در این زمینه حاصل شد.»

یکی از افراد درباره تجربه خرید دارو و طرح شکایت از داروخانه این گونه عنوان کرده است: « برای یکی از اقوام نزدیکم دارو مخصوص شیمی درمانی تهیه کردم. بعد از گذشت مدت زمانی به این موضوع پی بردم که داروخانه دارو مربوطه را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به من فروخته است. به همین جهت موضوع مطرح شده را در سازمان تعزیرات اعلام کردم و بعد از بررسی هایی انجام شده داروخانه متخلف متحمل جریمه سنگینی شد.»

برای شکایت از داروخانه به کجا مراجعه کنیم؟

به منظور شکایت از داروخانه روش های مختلفی در نظر گرفته شده است تا عموم مردم به راحتی بتوانند از این مراکز اعتراضات خود را به ثبت برسانند. اگر در زمینه خرید دارو از داروخانه دچار مشکل و اختلاف شدید، بهتر است در وهله اول به صورت مسالمت آمیز این مشکل را برطرف کنید. اگر به هر دلیلی اختلافات به صورت مستقیم با داروخانه حل و فصل نشد، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • شکایت از طریق سازمان غذا و دارو

یکی از روش های طرح شکایت از داروخانه، مراجعه به سازمان غذا و دارو است. در واقع فرد شاکی می تواند با مراجعه مستقیم به سازمان موضوع شکایت خود را اعلام کند تا بررسی های لازم در این خصوص به عمل آید.

البته سازمان غذا و دارو سامانه ای را برای اعلام شکایات مردمی از داروخانه طراحی کرده است تا امکان ثبت شکایت بدون مراجعه حضوری فراهم شود. در این صورت شاکیان می توانند به سامانه مربوطه مراجعه کنند و هر گونه انتقاد یا نظر در ارتباط با نحوه خدمات رسانی داروخانه ها دارند، اعلام کنند.

بعد از آن که شاکی شکایت خود را در سامانه سازمان غذا و دارو به ثبت رساند، کد رهگیری به وی داده می شود تا از طریق آن بتواند شکایت خود را پیگیری کند. البته شکایات مردمی در این زمینه مستقیما با معاونت سازمان مطرح می شود و بعد از بررسی های صورت گرفته، تصمیم نهایی را اعلام کی کند.

  • شکایت از طریق سازمان نظام پزشکی

راه حل بعدی برای شکایت از داروخانه، سازمان نظام وظیفه است که پیگیری این گونه شکایات را در دستور کار خود قرار می دهد. این سازمان تخلفات اداری و انتظامی داروساز ها را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و نتیجه آن برخورد انتظامی با داروساز خواهد بود که موارد مختلفی از جریمه مانند توقف فعالیت در بازه زمانی مشخص یا لغو پروانه داروخانه در نظر گرفته می شود.

داروخانه

  • شکایت از طریق سازمان تعزیرات حکومتی

روش دیگری که برای ثبت شکایت از داروخانه درنظر گرفته شده است، مراجعه به سازمان تعزیرات می باشد. داروخانه مانند دیگر واحد های صنفی باید تحت قوانین تعزیرات حکومتی قرار داشته باشد و در صورت تخلف این نهاد نظارتی به شکایات صورت گرفته رسیدگی خواهد کرد.

یکی از وظایف سازمان تعزیرات، رسیدگی به گرانفروشی محصولات مختلف از جمله دارو می باشد. در صورتی که خریداران احساس کردند، داروخانه اجناس خود را بالاتر از قیمت واقعی خود به فروش می رساند، می توانند از طریق سازمان تعزیرات شکایت خود را مطرح کنند.

البته تخلف اعلام شده از سوی خریداران ابتدا مورد بررسی قرار می گیرد و سپس نظارت های لازم به عمل می آید. به طور کلی اعلام نظر نهایی درمورد شکایت مطرح شده از سوی سازمان تعزیرات معمولا با تاخیر صورت می گیرد و دلیل آن هم بررسی های دقیق و لازم در این حوزه است.

در واقع ابتدا باید تخلف صورت گرفته در سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده اعلام شود و بعد از تشکیل پرونده، شکایت مربوطه به سازمان تعزیرات ارجاع داده می شود.

در صورتی که تخلف صورت گرفته از داروخانه مبنی بر فروش انواع دارو با قیمت بالا ثابت شود، این مرکز ملزم به جبران خسارت می باشد و علاوه بر آن گاهی اوقات فعالیت های داروخانه برای مدت زمان مشخصی متوقف می شود.

چنانچه تخلف صورت گرفته از سوی داروخانه جنبه قانونی پیدا کند و چنین اختلافاتی از سوی مراجع فوق حل و فصل نشود، شاکی این حق را دارد تا از طریق سیستم قضایی این مشکل را برطرف کند.

منشور حقوق بیمار در داروخانه چیست؟

هر بیماری این حق را دارد تا بعد از خرید دارو تمام اطلاعات لازم در خصوص نحوه و زمان مصرف توسط دکتر داروساز یا پرسنل داروخانه به او داده شود. در اغلب مواقع داروخانه تمامی اطلاعات لازم و ضروری در ارتباط با چگونگی مصرف دارو در اختیار بیمار قرار داده می شود و این مورد از وظیفه اصلی هر داروخانه ای به شمار می رود.

اطلاعات ارائه شده باید بدون اصطلاحات تخصصی علم پزشکی باشد تا بیمار بتواند به خوبی از نحوه مصرف آن آگاه شود. بیمار این حق را دارد تا در مورد دارو هایی که پزشک برای او تجویز می کند، از داروساز در داروخانه مشاوره و راهنمایی های لازم را درخواست کند.

همچنین بیمار می تواند به پاسخ های داروساز در رفع نیازهای دارویی اش اطمینان کند و داروساز مسئول گفته ها و توصیه های خود می باشد. بیمار می تواند از داروخانه درباره منافع و مضرات و هزینه های دارویی اش اطلاعات بخواهد و داروساز باید بیمار را راهنمایی کند. به طور کلی داروخانه باید تمام اطلاعات لازم درباره دارو را به صورت کتوب در اختیار بیمار قرار دهد.

چنانچه به هر دلیلی داروخانه از ارائه اطلاعات ضروری درباره نحوه و زمان مصرف و سایر حقوق بیمار در این زمینه امتناع کند، امکان شکایت از آن وجود دارد. در واقع اگر چنین اطلاعاتی در اختیار بیمار قرار نگیرد یا به درستی تفهیم نشود، شاکی می تواند از طریق مراجع مزبور اقدام به طرح شکایت نماید.

دارو

مشاوره حقوقی برای شکایت از داروخانه

امکان بروز رفتار های غیر قانون و انجام تخلفات گسترده توسط هر داروخانه ای وجود دارد و این امکان برای عموم مردم وجود دارد تا در این خصوص رسیدگی به شکایات خود را از طریق مراجع صالح درخواست کنند. به همین جهت اگر قصد شکایت از داروخانه های متخلف را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس های متنوع حقوقی سامانه شکایت 24 می باشد.

در این صورت می توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طرح شکایت از داروخانه به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یکسری شرایط قانونی است که بدون بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می کند.

ما در شکایت 24 با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ ای در حوزه شکایت از داروخانه را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نمائیم. در صورتی که قصد شکایت از داروخانه را دارید، بهتر است قبل از هر اقدام حقوقی از خدمات این سامانه بهره مند شوید.

شکایت از داروخانه بیشتر در چه زمینه هایی می باشد؟

شکایات مردمی مطرح شده از داروخانه بیشتر به دلیل ارائه دارو های تقلبی و فساد و اشتباهی بوده است.

آیا در صورت نقض منشور حقوق بیمار توسط داروخانه امکان شکایت وجود دارد؟

بله، به طور کلی هر داروخانه این وظیفه را دارد تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه و میزان مصرف دارو را به صورت مکتوب در اختیار بیمار قرار دهد. حال اگر این وظیفه توسط داروخانه نقش شود، امکان شکایت از آن وجود دارد.

سازمان تعزیرات در چه صورتی به شکایات از داروخانه رسیدگی می کند؟

در صورتی که گرانفروشی از سوی داروخانه ها اعلام شود، سازمان تعزیرات رسیدگی به این گونه شکایات را در دستور کار خود قرار می دهد.

برای شکایت از داروخانه چه راه حلی را پیشنهاد می دهید؟

در صورتی که قصد شکایت از داروخانه را دارید، راه حل پیشنهادی ما به شما استفاده از سرویس ها و خدمات حقوقی سامانه شکایت 24 می باشد. از این طریق این سامانه به راحتی می توانید انواع شکایات حقوقی و کیفری را مطرح نمائید و به نتیجه دلخواه خود در این زمینه برسید. در مشاوره های تخصصی سایت شکایت 24، راهکار هایی در اختیار شما قرار می گیرد که به بهترین شکل ممکن می توانید از داروخانه شکایت خود را طرح کنید.

از چه روش هایی می توان اقدام به شکایت علیه داروخانه کرد؟

برای طرح شکایت از داروخانه می توان از طریق سازمان غذا و دارو، سازمان نظام پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی اقدام کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

‫62 دیدگاه ها

  1. سلام به دوستان
    من دارو از داروخانه خرید کردم و به اطلاعات دارویی قسمت شکایت از گران فروشی هم اعلام کردم فیش تراکنش رو هم دادم ولی به من گفتن گرانفروشی اصلا نبوده
    حراست و کنترل گرانفروشی و داروخانه همگی دستشون تو یه کاسه ست.
    زیاد خودتونو اذیت نکنید

  2. بعضی داروخانه ها وسایلی مثل زانو بند و ۰۰۰ میفروشن من رفتم داروخانه محلمون یه زانو بند داد که فکر کردم اندازه هست یعنی مدیوم یه لحظه بردم خونه باز کردم و نگاه کردم دیدم کوچیکه البته به من گفت لارج نداره و ایکس لارج هست
    حواستون باشه و منم چون قصدم خرید بود قبول کردم که پس بردم قبول نکرد و اجبارا ایکس لارجو گرفتم نزدیک به ۴۰۰ هزار تومن متضرر شدم و حاضرنشد پول رو پس بده گفت مرجوعی ندارم یا بزار
    دوهفته دیگه نمیدونم آیا این حرکت داروخانه صحیحه تو شرایط بد اقتصادی بدون هیچ ارفاقی تحت عنوان مرجوعی نداریم این ظلم رو مرتکب بشن ۰

    حواستون باشه

    1. با سلام. داروی ویزیپک را
      داروخانه کلینیک فرهنگیان اصفهان با بیمه خدمات درمانی ۴۱۱۰۵۱۰ ریال به من داده ولی جاهای دیگر ۹۴۰۰۰۰ ریال است .چرا؟

  3. حتی اگه دستگاهای ذی ربط هم اهمیت ندن باید و حتما شکایت کرد ،تا وقتی مظلوم هست ،ظالم هم پیدا میشه ، باید بدونن مردم به حقوقشون آگاه هستن

  4. اگه يكي منو راهنمايي كنه چجوري ميتونم كار اين داروخانه رو پيگيري كنم ممنون ميشم اين دليل نميشه دارويي كه كمياب هست رو نگه دارن براي خودشون و من قطعا يه امتياز منفي براي اين داروخانه ميگيرم اگه اين كارو نكنم ول كن نيستم

  5. داروخانه فريبا مهماني توي تهران بلوار فردوس شرق داروهاي ضروري رو دارن ولي وقتي با نسخه اي كه دكتر داده ميري پيششون ميگن نداريم و اميدوارم اين شرايط براي خانواده ي خودشونم پيش بياد .. من ميرم توي سامانه ثبت شكايت ارور ميده دليلش رو نميدونم

  6. داروخانه مرکزی در همدان آرامگاه بوعلی بسیار پرسنل بی ادب بدبرخوردی دارن ..بسیار از خودراضی … صبحا مریضو جلوی درب داروخانه معطل میکنن تا نیم ساعت طول میشه درو باز کنن وقتی اعتراض میکنی میگن گه برو داروخانه دیگه چرا اینجا منتطر بودی … بی همه چیزا

  7. داروخانه فرهنگ سیرجان داروی بدون نسخه را بصورت آزاد بقیمت دقیقاً ۲ برابر میدهد و بنده اعتراض کردم دارو را ندادند و نسخه خواستند. حساب کتابی این داروخانه ندارد

    1. سلام بنده از داروخانه دکتر موسوی شهرستان خدابنده شکایت دارم به دلیل بد رفتاری کادرداروخانه واینکه داروهای اشتباهی به دست ارباب رجوع میدن این یعنی چه وسوم اینکه پرسنل داروخانه معتاد وخطرناک اند خواهشاً رسیدگی کنید دردسر برای مردم وهم برای شما بوجود می‌آورند

      1. سلام داروخانه اکبریان رسالت ۴۰ مشهد ب اتباع خدمات نمی‌دهد با تندی رفتار می‌کند جان مریض مهم نیست چرا اینقدر نژاد پرستی میکنن دکتر داروساز بیمه منو قبول نکرد و توهین می‌کرد چرا ب اینها بیمه دادن اولا بیمه منو سازمان ملل داده ن ایران دوما ب اون دکتر داروساز چ مربوط وظیفه اش فضولی یا دارو دادن ب مریض لطفا شکایت منو بررسی کنید منم آدمم

  8. ساعت 5 بعد از ظهر دیروز سفارش یک شربت دیفن هیدرامین و یک بتادین به مبلغ 318000 تومن از اسنپ دکتر دادم، نه تنها دارویی بهم تحویل ندادن و بعد از 8 بار تماس با پشتیبانی در مدت 24 ساعت بعد از آن همه پیشوندن و بازگشت پولی هم صورت نگرفت، جالب اینجاست که خود پیک میگه موتورم خراب شده و دارو رو نیاوردم، بعدش تو سایت خورده دارو تحویل داده شده، متاسفانه ارائه خدمات افتضاح پشتیبانی افتضاح تر، گرون فروشی هم به کنار، راه شکایت چیست؟

  9. سلام من چهارشنبه 22 شهریور 1402 ساعت حدود 5 بعد ازظهر به داروخانه دکتر عماد حقی واقع در ابتدای بلوار پیروزی مشهد مراجعه کردم که متاسفانه با برخورد بد یک جوجه دکتر که هنوز فارغ تحصیل نشده و به عنوان نسخه پیج نشسته و باید جابگو مردم باشه روبرو شدم . جریان از این قرار بود که این جوجه دکتر زورش می آمد سیستم چک کنه و ببینه آیا با کدملی من بیمه دارم یا نه و بدون بررسی اعلام کرد که شما دفترچه ات اعتبار ندارد بعد از پیگیر اینجانب و بررسی همکار ایشان مشخص شد که من درست میگویم و نهایتا عندا از دادن دارو به من سرپیچی کرد و با یک برخورد زشت و چاله میدانی به اتفاق بقیه همکارانش نه تنها به من دارو نداد بلکه با بی شرمی من از داروخانه بیدون کرد . دوربین های مداربسته گویا اتفاق های افتاده هست . متاسفانههیچ کس هم پاسخگو نیست

  10. داروخانه ۳تاقرص گرفتم ۹۳۰۰۰تومن وای برماقرص چرک خشکن خودکشی بایدکرداگرمریض شدم ریدم تواین مملکت بی قانون فقرافاتحه خوندم

  11. داروخانه 29فروردین بی سواد ترین دکترهای نسخه خوان و پرسنل را دارد.
    هر بار مجبور شدم از انجا دارو بگیرم داستان داشتم بیچاره مردمی که نمی تونند نسخه بخونند و از انجا دارو میگیرند 90درصد مواقع داروها را اشتباه میدهند

  12. چرا دارووقرص ها اینقدر گرون شدن یعنی چی ۳تا قرص خریدیم ۶۲هزار ینی خاک تواین مملکت باد

  13. باسلام
    داروخانه دکتر خدارحمی در اصفهان خیابان شریعتی کثیف ترین داروخانه ای هست که بنده در عمرم دیدم پماد ۸۰ هزارتومنی پیمودرم ۳۰ گرمی ایرانی رو به من ۶۲۰هزار تومن بعبارتی ۸ برابر قیمت گرانتر داده من ازشون شکایت کردم تا بفهمه مردم مثل خودشون احمق نیستن.

    1. وقتی چهار نفر مثل شما شکایت کنن؛ پیگیر باشن ،دیگه از این دزدیا نمیکنن. نتیجه شکایتتون رو اینجا بگید لطفا

  14. سلام ایرانشهر هرداروخانه ای بری میگه شیربچه نداریم مردم بدبخت کردن جالب اینه کسی آشناهست بهش میدم زیرکی ولی کسی آشنانداره بایدکل شهربکرده تایک شیربچه اگه پیداکنه میبرم خودشان آزادمیفروشند من داروخانه شفادیدم یکی قبل من آمد۴تاشیربهش دادن من رفتم میگه نیست یک دونه به من ندادند

  15. با سلام . در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ از داروخانه دکتر همدانی واقع در کرج ، انتهای بلوار سرداران شرقی ، قبل از میدان وافجر ، یک جعبه سرترالین ۱۰۰ سبحان ، به قیمت ۷۷۰۰۰ تومان خریداری کردم . بعد متوجه شدم روی جعبه برچسب ۶۶۰۰۰ تومان قید شده . پس از جستجو در اینترنت دیدم قیمت آن ۵۶۰۰۰ تومان است . آیا این اجحاف نیست ؟ .متاسفانه این بخش از کسبه بزرگترین علت ایجاد نارضایتی در اقشار این مملکتند .مصرانه درخواست برخورد دارم .

  16. داروخونه دکتر سیفی در هشتگرد خدا ازشون نگذره داروی اشتباه دادن من تا دم مرگ رفتم حتی خیلی به مشتری بی‌احترامی میکنن

    1. سلام وقت بخیر
      داروخانه ی که تابلو زده بزرگ شبانه روزی آخه چراجواب گو مردم نیست واقعاً کسی نیست تذکر به اینا بده
      داروخانه بلوارمدرس شیراز بنام خاتم الانبیاء که واقعاً باجرعت قسم میخورم بی در،پیکر تراز این داروخانه ندیدم.
      (آخه بی خود میکنید تابلومیزنید شبانه روزی که نمیتونید جوابگو مردم باشیدحتی ۶صبح رفتم کسی نبوده)

  17. با سلام
    داروخانه شبانه روزی چهارهزار مصباح قلمستان دکتری میرایی پرسنل شب واقعا اصول اخلاقی که رعایت نمیکنن هیچ بی ادبی هم میکنن ایراد بی خود بد دهنی ولا آدم نمیدونه چی بگه بخدا یه دختر شیفت شب داره یک متر قدش نیست انگار جراح مغزه نه جواب میده نه سواد داره دارو اشتباه میده بعد میگه خودتون گفتید
    لطفا لطفا بازرسی کنید

  18. سلام
    داروخانه استان گلستان شهرستان گنبد کاووس .داروخانه سمیرا قره جه واقع در کنار اداره مالیاتی
    قیمت دارو هاش چند برابر.یه نسخه داشتم رفتم داروخانه اش دارو تهیه کردم مبلغ شد 425ت
    بعد چند روز همون نسخه رو از جایه دیگه تهیه کردم شد 214 ت اینقد تفاوت قیمت نرمال نیست
    بعدش یکم تحقیق کردم بله سرم رو 65ت ست 20 ت اسکالپ 6 سرنگ 8 ت امپول ها هم سه برابر داده رفتم پیش موضوع رو به دکترش گفتم میگه خوب کردم آزاد میگیرم آزاد خم میدم تو هم شاکی هستی هر کاری دوست داشتی بکن و…. همه ازش شاکی هستن فک کنم تو مراکز آشنا دارن رسیدگی هم نمیکنن .یعنی خوردن پول بیمار اصلا ارزش نداره رسیدگی شود

    1. داروخانه درملارددکترکمیل محمودسلطانی که چندین باردکترداروسازش عمض شده الانم معلوم نیست دکترش کی هست وچندتاخانم وآقای معلومالحال که توهین میکنندبمراجعین وکم سوادهستندبدون کنترول دکتردار وسازهرکاری میخواهندانجام میدن بنظرشما درست هست؟

  19. درود و قت بخیر خدمت شما

    من یه کراتین ورزشی از داروخانه تهیه کردم و قبل از باز کردن درب ان بارکدش وارد سایت کردم و تقلبی بود
    من الان باید چه اقدامی رو انجام بدم
    اون با یکی دیگه عوض کنم
    شکایت کنم به سازمان غذا دارو
    لطفا راهنمایی کنید

  20. به:معاونت غذا و دارو
    از: یک شهروند
    موضوع:گزارش
    شهرستان کازرون پخش جره بالاده داروخانه شبانه روزی و دارو خانه دکتر طالبی هیچ فعالیتی در بحث تزریقات سرم نداشته است و مردم شهر بالاده به شدت نیاز به سرم هستن و مجبور هستن برای تهیه سرم به شهر کازرون یا شیراز بروند بخاطر یک سرم بنده الان در همین شرایط و در مسیر کازرون هستم که برای تهیه سرم از معاونت غذا و دارو خواهشمند است که پیگیری لازم رو داشته باشن

  21. سلام
    رفتم داروخانه با دفترچه ت اج دکتر دوبسته استامینوفن 325وشربت دیفن هیدرامیمن یک عدد داروخانه دوتا فیش 284803
    171700
    داده رفتن داروخانه بعدی 200000از من گرفته دارو داده کسی نیست جواب بده

    1. سلام
      به من قرص جوشان کپک زده دادن

      حالم بد شد

      وقتی شک کردم که سالم نیست چندتا دارو خانه بردم گفتن این قرص قلابیه.. حالا اگه یه ادم سالخورده کم سواد اینو تا اخر میخورد چی میشد

      واقعا شماره ای نیست من مطرح کنم

  22. با سلام دارو خانه دکتر صیدالی واقع در
    کهگیلویه و بویر احمد شهرستان
    یاسوج، بنسنجان .
    چرا صاحب نداره اینجا
    همه اقلام داروهاش بشدت گرون هستن به نسبت داروخانه های دیگر .
    بد رفتاری
    گران فروشی
    حتی با کسایی که نسخه بیمه ای داره درست حرف نمی‌زنن، و تا دو ساعت باید بشینی تا داروت آماده بشه .

  23. سلام.
    داروخانه متنقی در فولادشهر اصفهان به بهانه اینکه چرا کل داروها را از اینجا خریداری نکردید وچند قلم داروها از داروخانه دیگر تامین شده بود از دادن دارو خودداری کرد.این برخورد از داروساز بعیداست.

  24. داروخانه دهقانی توی حیدراباد کرج یکی از بدترین و بی کیفیت ترین داروخانه ها تو کرج برای خودشون دارو اضافه میکنن . ادماهای هم که توش کار میکنن خیلی بی ادبن ،من دخترم مریض شده بودم دارو ها رو بردم نشون دادم به دکتر گفت اصلا من این شربت و‌ننوشتم و اینا از خودشون گذاشتن اگه این دزدی نیست پس چیه ؟ واقعا متاسفم که دکترها بخاطر یکی دو تومن پول خودشونو دزد میکنن دست‌میکنن تو جیب مردم اونم مردمی که با هزارتا بدبختی پول درمیارن .

  25. ضمن چندين بار تماس باشماره تلفن هاي مختلف نزديك بهم با سازمان معاونت غذا دارو قسمت شكايات متاسفانه نه تنها گوشي را جواب نمي دهند بلكه آنر قطع مي كنند.. بنده درتاريخ 1401/12/01 جهت خريد يك جعبه قرص آسپرين بچه ايراني به داروخانه پاسارگاد واقع درچهارباغ بالا نزديك چهارراه نظر مراجعه وبابت آن مبلغ 485000ريال ازكارتم كسر كردند علت را جويا شدم گفتندپخش كننده دارو گران كرده . درصورتيكه مبلغ واقعي آن كه به جعبه قرص مورد نظر زده شده بود 225000ريال بود . مراتب جهت اطلاع ،پيگيري ،اقدام وجواب ؟

  26. سلام من از یه داروخانه دوباره دارو میگیرم و هردوبار دارو مولتی ویتامین اضافه میده رفتم پیش دکتر میگه من ننوشتم به شماره ۱۹۰ تماس میگیرم جوابگو نیست جالب اینجاست یه بنده خدایی اونجا بود میگه اون داروخانه کارش همینه دارو اضافه میکنه توی پاچه مردم

    1. با سلام من مارلیک هستم داروخانه شبانه روی محل(دکتر سلگی، میدان گلها) از ساعت 10شب به بعد قیمت دارو ها را دوبرابر میکنه کسی هم نیست یه رسیدگی کنه.

  27. سلام
    داروخانه بیمارستان حضرت زهرا در زینبیه
    اولا، که نسبت به داروخانه های دیگر گرانفروشی دارد
    دوم، اینکه آخر شب میگن سایت بسته شده، همه داروها آزاد است
    حتی اگه یک قلم دارو بخواید حق فنی میگرن
    اصلا وقتی 60درصد سود دارن چرا باید حق فنی بگیرن
    وقتی هم اعتراض میکنی میگن ربطی به ما نداره
    من هم مغازه دارم بفهمم یکی دکتر یا پرستاره جنس بخواد ازش دیگه حق فنی میگیرم، چه فرقی داره کار منم فن خودش را داره

    1. سلام وقت بخیر از داروخانه داروی دیابت گرفتن قیمت گل شد یک میلیون هشت صدو شصت هزارتومان
      ولی در برنامه تامین من قیمت گل هشت صدهزارتومان ثبت شده
      بنظرم یک میلیون اضافه از من گرفته

      1. نمی‌دونم چرا به زور غالب کردن کپسول زیمکسیر بجای ۲تومن دونه ای ۱۰داد. به من میرم پولمو میگیرم حالش سر جایش بیاد جاده ملارد کرج سر اهری

  28. خدا لعنت کنه به هر چی دکتر و نسخه نویس بی سواد هست.دخترم و دوشنبه بردم دکتر قطره چشم و قطره بینی داده که قطره بینی و روش نوشتن یک هفته استفاده بشه بعد دو روز استفاده که شدیدا دخترم گریه میکرد منم نمیدونستم دردش چیه متوجه شدم روی قوطی استریل چشمی نوشتن هر ۶ ساعت یه قطره در هر بینی خدا لعنت کنه من از مسئول داروخانه شکایت میکنم

  29. داروخانه دکتر مهری زاد در تهران خ دامپزشکی جنب درمانگاه پ ۹۳۰ ،، اقدام به کم فروشی دارو در نسخه پزشک به بهانه رد کردن سقف ۵۰۰ هزارتومان بیمه، کرد که با شک من و مراجعه به داروخانه دیگر متوجه شک به جای خودم شدم.مراجعه کردم دوباره و دارو ها را پس دادم که بوقتی نسخه دریافتی آنها را هم دیدم با عدد ۳۹۸ هرارتومان مواجه شدم.
    خدا به داد ملت بیچاره برسد که با چند قلم از این موارد و در روز، کلی پول ناحق به جیب میزنند.

    1. سلام دیروز از داروخانه دکتر قاسمی تو خیابان جمهوری بعداز میدان بهارستان قرص مولتی ویتامین بانوان 45 عددی گرفتم بردم خونه مادرم بازش کرده دیده کلا یه ورق 15 عددی داخلشه خداوکیلی کلاهبرداری از این واضح تر خواهشاً یکی پیدا بشه این مشکلاتو حل کنه.

  30. چرا هیچ کس از داروخانه ها بازرسی نمیکنه این چه مسخره بازیه. هر کی هر چقدر دلش میخاد میفروشه. دارو خانه های شهر رباط کریم. داودیه. گران فروش ترین داروخانه هستند. چرا جرات میکنن اینکارو بکنن چون میدونن هیچ بازرسی وجود نداره و اگررررر هم باشه کسی کاریشون نداره همین. حقوق تون حلاله آیا؟ برا چه کاری حقوق میگیرن

    1. سلام
      داروخانه بیمارستان حضرت زهرا در زینبیه
      اولا، که نسبت به داروخانه های دیگر گرانفروشی دارد
      دوم، اینکه آخر شب میگن سایت بسته شده، همه داروها آزاد است
      حتی اگه یک قلم دارو بخواید حق فنی میگرن
      اصلا وقتی 60درصد سود دارن چرا باید حق فنی بگیرن
      وقتی هم اعتراض میکنی میگن ربطی به ما نداره
      من هم مغازه دارم بفهمم یکی دکتر یا پرستاره جنس بخواد ازش دیگه حق فنی میگیرم، چه فرقی داره کار منم فن خودش را داره، چون بازرسها هم یا پزشکن یا دارو ساز، دستشون هم تو یه آخوره

    2. چون بازرسها یا پزشکن یا داروساز
      کی از کی بازرسی کنه؟
      اگه ازیکی ایراد بگبرن یعنی از خودشون ایراد گرفتن
      اینا با هم تصمیم میگیرن که چقدر سود داشته باشن

  31. داروخانه دکتر گلشن راز در سعادت آباد در چهار راه سرو بسیار بی ادبانه برخورد کردن و با توجه به اینکه تکنسین اشتباه کردن در نسخه خوانی و دادن دارو، شروع به تمسخر کردن و دارویی که دادن رو حتی پس نگرفتن.
    متاسفانه در جامعه ما پزشکان انقدر قدرت دارن که کسی نمیتواند مشکلات مردم را پیگیری کند.

  32. سلام من الان ۵ ماه نتونستم حقوقم از داروخانه بگیرم به بهانه های مختلفم دکتر داروخانه بهم نمیده نمیدونم دیگه باید چیکار کنم به نظرتون کسی می تونه به من کمک کنه

  33. داروخانه مریم اعلمی واقع در تهران ،بلوار ارتش، اراج، نبش قنات، با وجود فروش داروی تقلبی حاضر به عودت وجه یا جایگزینی دارو نشد و خود مریم اعلمی با برخورد بسیار بی ادبانه به جای عذرخواهي تهدید به تماس با پلیس به علت مزاحمت کرد. اصات داروها در استعلام سامانه تیتک و پیامک محرز نشد و باز ادعا داشتن که من باید ثابت کنم تقلبی هستن! و با وجود فاکتور و قبض و دوربین ادعا کردن از کجا معلوم اصلا از ما خریدی! بسیار طلبکارانه و بی ادبانه گفتن برو شکایت کن و این یعنی یا با بازرس کنار میان یا میدونن دست مردم به جایی بند نیست.
    دزدی و دروغ و فساد مملکت رو فرا گرفته و این قشر اسم خودشون رو گذاشتن دکتر و با جون مردم بازی میکنن!
    حتما شکایت میکنم.

      1. این موضوعوعی نیست که۱۱۰ به محل اعزام بشه.
        همچنان دستهاکوتاه از حق خواهی.
        مدتهاست هیچ دکتری بادستگاه پوز ویزیت دریافت نمی‌کند.دستگاههای بانکی نیزغالبا بدون پول هستند.مشکلات عدیده ای ازهمین روی برای بیماران بوجودامده‌.
        واقعا متولیان امر ازموضوع ومشابهات بی اطلاعند؟
        بقول هموطنی دربالا پزشکند وزورزیاد.
        مالیات که نمیدهند.بسیاری ازآنان درآمدهای نامشروع دارند.نظارتی براعمالشان انجام نمی‌شود.وای بحال ملت که دلخوشی شکایت رانیزازانان صلب نموده اند؟

  34. درود قطره اشک مصنوعی ارتیپک ادوسن د 15% 94تومن بوده گرون کردن112 تومن بهتره رسیدگی کنید

  35. داروخانه مرکزی پرند یک مشت بی سواد اونجا کار میکنن شربت دیفن میخواستم به من استامینوفن داد لعنت به مسِول داروخانه که بی سواد استخدام میکنه دارو اشتباهی میدهند

  36. دقت کنید مزردم
    داروخانه ها طبق دفترچه دارو نمیدن ازاد حساب میکنن
    روش جدید کلاهبرداریشونه

    نسخه پزشک ارائه دادم چنتاشو بیمه ای چنتاشو شبیه اون دارو ازاد حساب کرده

    دزدای کلاش

  37. داروخانه سلامت در فردیس کرج اصلا رو قیمت‌ها کنترل ندارد کرم ضد آفتاب 240تومنی رو بمن 365تومن داد تماس گرفتم هم بهشون اعلام کردم چرا گرون فروختیم گفتن مجبور نکردیم بخرین

    1. یادمه بچه بودم
      حدود 35سال پیش
      اون موقع بقالیها قرص آسپرین داشتن، بسته ای پنج ریال، داروخانه ها میدادن بسته ای 15ریال

  38. پرسنل اتباع توی داروخانه ها میتونن کار کنن؟ و اینکه من شنیدم نمیتونن و میشه به سازمان ها اطلاع داد باید به کدوم سازمان اطلاع بدیم؟

  39. تمام چیزایی که بیان کردین فقط حرف هست و حرف و یک سری نوشته و قانون هایی که اجرا نمیشه،من توی شهرستان بهشهر هستم توی این شهر یک داروخونه شبانه روزی هست بنام داروخانه دکتر تبرائی،دکتر این داروخونه چنان برخورد بدی با من داشت که من فکر نمیکنم توی دنیا چنین برخوردی با فردی انجام شده،بخاطر یک نسخه از پزشک که شامل داروهای بنزودیازپینی و بتابلوکر مثل پروپرانولول بود،منو شدیدا و با بی رحمی تمام قضاوت کردن و جلوی همه جمع بهم گفتند معتاد و کلی توهین دیگه!حتی اگر من معتاد هم بودم که نیستم ایا باید با من اینطور رفتار میشد؟!!شرم بر این دکتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا