شکایت از اصناف

شکایت از جراح بینی چگونه است؟

شکایت از جراح بینی در پی اقدام به جراحی یکی از اعضای مهم بدن به نام بینی، یکی از جراحی‌های شایع زیبایی است صورت می‌گیرد.

اشخاص مختلف به دلایل متعدد، ممکن است تصمیم به عمل جراحی بینی خود بگیرند و در مواردی نیز ممکن است اقدام به این جراحی، به دلیل اختلالاتی باشد که در تنفس افراد ایجاد شده است و عمل جراحی به دلیل زیبایی نباشد.

در هر حال هنگامی که  هر شخصی تصمیم به عمل بینی می‌گیرد، برای خود دارای اهدافی است که قطعا دارای اهمیت است و از پزشک خود انتظار دارد این عمل به بهتری شکل ممکن صورت پذیرد.

زمانی که آن هدف محقق نمی‌گردد، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی فشار بالایی به شخص وارد خواهد آمد و موجب می‌شود که تصمیم به شکایت از پزشک خود بگیرد. در این مطالب قصد داریم روش شکایت از جراح بینی را مورد بررسی قرار دهیم.

شایع ترین عوارضی که در عمل زیبایی بینی رایج است؟

جراحی بینی یا رینوپلاستی، همانطور که در مقدمه ذکر گردید، در بیشتر موارد جنبه زیبایی داشته و این زیبایی، در بالا بردن اعتماد به نفس شخص، نقش به سزایی دارد.

پزشک جراح قادر است در صورت موافقت بیمار در حین انجام عمل زیبایی بینی، نسبت به سایر درمان‌های لازم‌ از قبیل رفع انحراف بینی و موارد دیگر نیز اقدام نماید.

متاسفانه در صورتی که پزشک جراح، باعث بیشتر شدن انحراف بینی بیمار گردد و یا عمل زیبایی، عارضه‌ای را در محل یا سایر اعضای بدن او ایجاد نماید،  بیمار قادر خواهد بود از پزشک مربوطه طرح شکایت نماید.

علاوه بر زیبایی طلبی که علت اصلی تمایل به این جراحی در بسیاری از افراد عنوان شده است، باز بودن و بیرون زدگی پره‌های بینی و همچنین نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی، باعث تصمیم و اقدام بر انجام جراحی زیبایی بینی می‌گردد.

البته خوب است بدانید، در صورتی که این عمل زیبایی، موجب شود ظاهری نامتعارف و بد فرم در شکل ظاهری صورت یا بینی و یا مشکلات تنفسی و یا عدم تقارن در سوراخ‌های بینی را در پی داشته باشد، متضرر قادر خواهد بود از پزشک مربوطه شکایت نماید و در واقع ضمن محکومیت پزشک در مرجع قضایی، دیه خسارت وارده را نیز دریافت نماید.

جراحی بینی

عوارض بعد از عمل جراحی بینی

به علت شایع بودن و کثرت عمل جراحی بینی، تقریبا خیلی از افراد جامعه با عوارض معمول و متداول آن آشنایی کامل داشته و از آن آگاه می‌باشند.

در صورت بروز هر یک از عوارض جراحی که ذیلا به آن اشاره خواهد شد و برطرف نشدن آن در دوران نقاهت بیماری پس از عمل، متضرر یا همان بیمار می‌تواند نسبت به تشکیل پرونده پزشکی و طرح شکایت کیفری از پزشک معالج خود اقدامات لازم را به عمل آورد.

این عوارض عبارتند از:

  • بی حسی دائمی در ناحیه بینی و زیر چشم
  • آسیب دائمی به اعصاب بینی
  • درد غیرقابل تحمل و عدم کنترل آن با مسکن و دارو
  • باقی‌ماندن جای زخم زیر بینی و عدم رفع آن
  • تورم پوستی و تغییر رنگ بینی
  • ایجاد اختلال در تنفس
  • خون دماغ شدن‌های مکرر
  • ظاهر نامطلوب بینی
  • نیاز به عمل مجدد
  • سوراخ شدن تیغه بینی

برای شکایت از جراح بینی به کجا باید مراجعه کرد؟

طرح شکایت از جراح بینی یا به طور کلی شکایت از هر پزشک معالجی، نیاز به فراهم نمودن مقدماتی دارد.

به صورت خلاصه باید گفت، زمانی شما قادر خواهید بود از جراح بینی یا همان جراح زیبایی شکایت نمایید، که جراح در انجام اعمال خود، مرتکب تقصیر شده باشد و در راستای این تقصیر زیانی به شما وارد آمده باشد.

شکایت از جراح بینی همانند سایر نمونه‌های شکایت از پزشکان است و هنگامی که یک پزشک، بینی شما را عمل می‌کند و از قضا مرتکب خطای پزشکی یا قصور نیز می‌گردد و بینی شما آن چیزی که شما تمایل داشته‌اید و مقرر بوده، نمی‌گردد.

در بسیاری از موارد بینی دچار انحراف شده و یا بینی شما دچار حفره‌هایی غیرطبیعی می‌شود و یا راه تنفس از بینی برای شما بسیار دشوار می‌شود و دلایل دیگری که نشان‌ دهنده حرفه‌ای نبودن جراحی بر روی بینی شماست بروز می‌نماید و شما را به این تصمیم قطعی می‌رساند که از پزشک جراح بینی شکایت نمایید، باید مراحل زیر را برای شکایت از جراح عمل بینی طی کنید.

برای شکایت از جراح بینی شما می‌توانید یا وکیل بگیرید و یا شخصا اقدام به طرح شکایت نمایید، در ادامه مطالب، هر دو روش طرح شکایت برای شما تشریح خواهد شد.

تشخیص جراح بینی

شکایت از جراح بینی توسط شخص بیمار یا وکلای دادگستری

هر شخصی که بر اثر ارتکاب جرمی به او زیانی وارد شده باشد، شخصا قادر است شکایت خود را در محاکم قضایی کشور طرح و پیگیری نماید، این حقی است که قانون برای تمام افراد قائل شده است.

بنابراین هیچ الزامی به استفاده از وکیل برای طرح شکایت از جراحان بینی نیست. اما همیشه توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از تضییع حقوق خود و نهایتا سرعت بخشیدن به روند پیگیری پرونده، حتما از خدمات وکلای مجرب جرایم پزشکی برای طرح شکایت کمک بگیرید.

اما در صورتی که شما شخصا می‌خواهید این فرآیند را دنبال نمایید و از جراح بینی شکایت کنید، باید در بدو امر اقدام به تنظیم یک شکواییه تخصصی علیه جراح بینی نمایید و با در دست داشتن دلایل و مستندات لازم از جمله کلیه مدارک پزشکی و مدارک شناسایی و همچنین هر دلیلی که از جراح بینی خود در اختیار دارید، به یکی از دفاتر خدمات قضایی نزدیک به محل زندگی خود مراجعه کرده و اقدام به ثبت شکایت علیه پزشک خود کنید.

برای طرح شکایت از جراح بینی، ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کرد و مدارک ذیل را به دفاتر خدمات ارائه داد:

  1. همراه داشتن کارت ملی
  2. همراه داشتن متن شکایت تخصصی
  3. مستندات شکایت شامل دلایل و مدارکی که قرار است در دادگاه به آن استناد گردد.
  4. ثبت نام سامانه ثنا
  5. کارت بانکی برای پرداخت هزینه ثبت شکایت در دفتر خدمات

از آن جایی که برخی وکلای دادگستری متخصص در جرایم پزشکی، به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه فعالیت دارند، سپردن پروسه شکایت از همان زمان تنظیم متن شکواییه به آن‌ها، بسیار حائز اهمیت است و در ادامه فرآیند رسیدگی با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهند شد.

شکایت از  جراح بینی از انواع شکایت‌هایی است که شما می‌توانید علیه پزشک متخلف مطرح کنید و به جهت تخصصی بودن این نوع شکایت و لزوم دفاع موثر در تمام مراحل دادرسی، بهتر است این موضوع به اشخاصی سپرده شود که دارای تجربه و تخصص لازم در زمینه پرونده‌های پزشکی باشند.

زمانی که برای طرح شکایت از جراح بینی، وکیل استخدام می‌کنید، دیگر نیاز نیست خود شما در هیچ یک از مراحل رسیدگی به شکایت حضور پیدا کنید. وکیل شما تمام پروسه شکایت را دنبال نموده و در صورت نیاز به حضور شما در مرجع قضایی مراتب را به اطلاعات شما خواهند رساند.

اقدامات و بررسی‌های اولیه وکیل برای طرح شکایت از جراح بینی

قبل از تنظیم و طرح شکایت از جراح بینی، توصیه می‌شود که حتما در جلسات مشاوره حقوقی با یک وکیل متخصص جرایم پزشکی حاضر شوید. قطعا وکلای متخصص از شما سوالاتی را در برخی موضوعات با اهمیت مطرح خواهند کرد.

مثلا وکیل از شما سوال می‌کند که آیا پزشک شما به عنوان جراح، توصیه‌های لازم را قبل از عمل به شما اعلام کرده است؟ آیا عوارضی که هم اکنون شما به آن دچار شده‌اید، در نتیجه قصور و کوتاهی پزشک به دلیل نگفتن نکات ضروری موجب گردیده است؟

حتی پزشک در صورتی که شما دخانیات مصرف می‌کنید باید قبل از عمل از شما بخواهد که به مدت چند هفته آن را متوقف کنید و از مصرف آن خودداری نمایید و الا دچار قصور پزشکی شده است.

از دیگر موارد شایع و علت بروز شکایت و مشکلات از جراحان بینی، این نکته است که پزشک فراموش می‌کند که به بیمار بگوید چند روز قبل از جراحی، مصرف قرص‌هایی مثل قرص ضد انعقاد خون مانند آسپرین را قطع کنید.

توصیه می‌شود پس از عمل جراحی، حتما مراقبت‌ها و توصیه ‌هایی را که جراحتان بعد از عمل بینی به شما گوشزد کرده را فراموش نکنید.

در بسیاری از شکایات پزشکی به علت جراحی بینی، نه تنها پزشک مرتکب قصور و تقصیر پزشکی نشده و شکایت مطرح شده معمولا بلا وجه است، بلکه خود بیمار به علت عدم رعایت مراقبت‌های و توصیه‌های پزشکی دچار آسیب و عارضه گردیده است.

موارد ذیل باید پس از جراحی به بیمار گوشزد شود و در صورت عدم رعایت آن توسط بیمار، پزشک مسئولیتی نخواهد داشت:

  • عدم استحمام تا زمان معین و تعویض به موقع پانسمان و چسب بینی
  • اجتناب از فعالیت‌های شدید ورزشی، مثل شنا کردن و دویدن در دوران نقاهت بیماری
  • وارد نیامدن فشار به بینی حتی فشار یقه لباس نامناسب

چگونه از جراح زیبایی خود شکایت نماییم؟

به طور کلی سه روش برای طرح شکایت از پزشک زیبایی متخلف وجود دارد که این مسیرها عبارت است از:

  • شکایت انتظامی در دادسرای سازمان نظام پزشکی
  • شکایت حقوق در دادگاه‌های عمومی و کیفری در دادسرای ویژه پزشکی
  • شکایت در شورای حل اختلاف.

در ادامه به صورت جداگانه به بررسی هر سه مسیر ذکر شده خواهیم پرداخت.

جراحی

طرح شکایت انتظامی از جراح بینی در سازمان نظام پزشکی

این نوع شکایت بیشتر در ارتباط با تخلفات انتظامی پزشک زیبایی صورت می‌گیرد.

این تخلفات انتظامی بیشتر شامل: تجویز داروهای مشابه به جای داروی اصلی، عدم رعایت تعرفه‌های پزشکی، برخوردهای خلاف شان کادر پزشکی با بیماران و خودداری از پذیرش بیماران اورژانسی توسط مراکز درمانی را شامل می‌گردد که البته مجازات این اعمال نیز از نوع مجازات انتظامی است و در واقع حکم یا قراری کیفری برای متخلف صادر نخواهد شد.

طرح شکایت از پزشک زیبایی در شورای حل اختلاف

مجتمع شماره ۲۹ شورای حل اختلاف تهران، در سازمان نظام پزشکی تهران مستقر گردیده است که به اختلافات کم اهمیت و معمولا اختلافات ساده تر در جرایم پزشکی رسیدگی می‌نماید.

اما شاکیان از قصور پزشکان، می‌توانند قبل از آغاز دعوای کیفری و شروع فرآیند شکایت از پزشک زیبایی و یا سایر پزشکان، مطابق قانون جدید آیین دادرسی کیفری، ابتدا درخواست میانجیگری نموده و تقاضای صلح و سازش خود را به این مرجع ارائه نمایند.

پس از طرح شکایت در شورای حل اختلاف و مطالبه دیه و خسارت از پزشک زیبایی، شورای حل اختلاف با تعیین وقت رسیدگی و دعوت از پزشک و بیمار، اقدامات لازم را به منظور ایجاد صلح و سازش به عمل خواهد آورد و سعی در میانجیگری خواهد نمود.

در صورت عدم ایجاد صلح و سازش، طرفین شکایت  برای سیر سایر مراحل ارشاد خواهند شد.

طرح شکایت از جراح بینی در دادگاه‌های عمومی

اصولا اغلب جرایم پزشکی دارای هر دو جنبه کیفری و حقوقی می‌باشند که جنبه حقوقی آن در دادگاه‌های عمومی قابل رسیدگی خواهد بود.

مطابق ماده ۴۹۵ قانون مجازات اسلامی: در صورتی که پزشک در معالجاتی که انجام می‌دهد باعث  تلف یا صدمه بدنی به بیمار گردد، ضامن دیه او خواهد بود.

همچنین در ماده ۴۹۶ قانون مذکور نیز بیان گردیده است:«پزشک در معالجاتی که دستور انجام آن را به پرستار یا مریض و مانند آن صادر می‌نماید، در صورت صدمه بدنی یا تلف، ضامن است مگر آنکه مطابق ماده ۴۹۵ که اشاره شد، عمل نماید.»

بیمارانی که از اقدامات جراحان بینی متضرر شده‌اند، برای طرح دادخواست حقوقی و مطالبه دیه، باید ابتدا به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و دعوای مطالبه خسارت خود را مطرح نمایند.

پس از تشکیل جلسه و بررسی موضوع و عندالزوم جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری که عموما کارشناسان پزشکی قانونی هستند، دادگاه حقوقی نسبت به تعیین خسارت و محکومیت خوانده دعوا که جراح متخلف است اقدام خواهد کرد.

برنامه عمل جراحی پزشک

طرح شکایت کیفری از جراح بینی در دادسرای جرایم پزشکی

بهترین راه شکایت از قصور پزشکان، شکایت در این دادسرا است. دادسرای جرایم پزشکی یکی از دادسرا‌های اختصاصی است که به جرایم ارتکابی توسط پزشکان رسیدگی می‌‌نماید.

روند طرح شکایت در این دادسرا جرایم پزشکی نیز همانند سایر دادسرا‌ها است. پس ابتدا باید به دفاتر خدمات قضایی کشور مراجعه نمود و پس از ثبت نام در سامانه ثنا، شکایت خود را از پزشک مذکور به ارائه شکواییه مطرح نمود.

شکواییه مذکور پس از ثبت در دفتر خدمات قضایی، متناسب با موضوع به دادسرای جرایم پزشکی واقع در آدرس تهران- پل سیدخندان- ابتدای خیابان دبستان- خیابان آریا محمودی- دادسرای ویژه جرایم پزشکی و دارویی تهران ارجاع خواهد شد.

پس از دریافت و ثبت شکایت در دادسرای مربوطه، موضوع به کمیسیون‌های پزشکی دادسرا ارجاع شده و پرونده با حضور پزشکان متخصص بررسی خواهد شد و در صورتی که قصور پزشک تشخیص داده شود، مراتب کارشناسی به شعبه رسیدگی ‌کننده ارسال و به دنبال آن جراح بینی و تیم پزشکی او برای ادای توضیحات لازم احضار خواهند شد.

در نهایت دادیار یا بازپرس دادسرا، در صورتی که احراز نماید که از جانب پزشک متخلف قصوری رخ نداده است قرار منع یا موقوفی تعقیب او را صادر خواهد کرد ولی چنانچه ادعای شاکی را درست بداند، با صدور قرار مناسب و نهایتا با صدور کیفرخواست پرونده را به دادگاه ارسال خواهد کرد و دادگاه کیفری دو ، مطابق محتویات پرونده، نظریه کارشناس و دفاعیات هر دو طرف اقدام به صدور رای نهایی خواهد کرد.

اما برای تنظیم شکواییه نکاتی را باید در نظر گرفت که ما در اینجا به آن‌ها اشاره می‌نماییم و برای آگاهی بیشتر یک نمونه شکواییه نیز در سایت قرار می‌دهیم.

در تنظیم شکواییه یا دادخواست، حتما موضوعات ذیل را مد نظر قرار دهید:

  • نام و نام خانوادگی، سن، نام پدر، شغل، میزان تحصیلات، مذهب، وضعیت تاهل، شماره‌ی شناسنامه، تابعیت، شماره‌ی ملی، نشانی دقیق، در صورت لزوم آدرس ایمیل، شماره‌ی تلفن همراه و ثابت، کد پستی بیمار باید در شکواییه قید گردد بنابراین مدارک هویتی خود را در هنگام مراجعه به دفاتر خدمات قضایی همراه داشته باشید.
  • موضوع شکایت، تاریخ و محل وقوع جرم توسط پزشک، باید به دقت در شکواییه ذکر گردد.
  • مقدار زیان وارده به بیمار باید در دادخواست نوشته شود.
  • دلایل وقوع جرم از جمله نظر پزشکی قانونی مبنی بر قصور یا تخلف پزشک باید در شکواییه ذکر شود.
  • مشخصات و نشانی شهود و مطلعان در صورت امکان
  • مشخصات و نشانی پزشک یا مظنون در صورت امکان

نمونه دادخواست شکایت از پزشک زیبایی بینی

دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان…..

با عرض سلام و ادب

اینجانب … بعد از کسب مشورت با یکی از پزشکان متخصص زیبایی آقا/خانم دکتر………. در تاریخ …. نسبت به انجام عمل جراحی زیبایی بینی اقدام نمودم و پس از طی مراحل عمل جراحی در بیمارستان…… به منزل منتقل شدم. از همان ابتدای بعد از عمل تنگی نفس شدید و عدم تقارن دو سوراخ بینی ام را با پزشک معالج در میان گذاشتم که البته ایشان این موضوع را از عوارض طبیعی جراحی بینی عنوان نمودند و علی‌رغم مراجعات مکرر به ایشان در نهایت اعلام داشتند که به مرور زمان بهبود خواهم یافت.

اکنون پس از گذشت دو ماه همچنان از عوارض این عمل شامل تنگی نفس رنج برده و همچنین از وضعیت ظاهری بینی خود به هیچ عنوان رضایت ندارم و متاسفانه بینی بنده دچار عدم تقارن در دو سوراخ و کجی قابل مشاهده است.

لذا از مقام محترم قضایی خواهشمند است، با عنایت به دلایل و مستنداتی از قبیل، مدارک پزشکی، نظریه کمیسیون پزشکی دال بر تخلف محرز پزشک و نیز شهادت شهود، تقاضای تعقیب کیفری ایشان و همچنین جبران خسارات و زیان جسمی و روحی و سایر هزینه‌ها از جمله هزینه معاینه ادواری پزشک و داروها و نیز از کارافتادگی اینجانب را خواستارم.

جرائم پزشکی

طرح و پیگیری شکایت از جراح بینی چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به حجم  زیاد این گونه پرونده‌ها در دادسراهای جرایم پزشکی و از آن جایی که متاسفانه همه روزه شاهد بروز این اختلافات و تقصیرات از ناحیه پزشکان هستیم و بیماران متعددی همه روزه نسبت به ثبت شکایت خود در دادسرای جرایم پزشکی اقدام می‌نمایند.

باید گفت که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت در دادسرای جرایم پزشکی قابل پیش‌بینی دقیق نیست و نمی‌توان زمان مشخصی را بیان کرد و ممکن است متناسب با موضوع شکایت و دلایل ارائه شده متفاوت باشد.

هزینه‌های طرح شکایت از جراحان بینی به چه میزان است؟

هزینه طرح  شکایت از جراحان بینی در قسمت مربوط به ثبت شکواییه در دفاتر خدمات قضایی و تشکیل کمیسیون پزشکی، مطابق تعرفه‌های قانونی اعمال خواهد شد و برای همه افراد جامعه یکسان است.

لذا مبالغی در حدود ده هزار تومان بابت هزینه ثبت شکایت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از شما دریافت می‌شود و بسته به ضمیمه شکواییه شما، مبلغی نیز به آن افزوده خواهد شد.

همچنین حدود 315 هزار تومان بابت تشکیل اولین جلسه کمیسیون پزشکی سه نفره باید شما پرداخت نمایید.

البته کلیه هزینه‌های مذکور در فرض محکومیت جراح بینی،  قابل اخذ از محکوم‌علیه خواهد بود. لازم به ذکر است در مجموع هزینه‌های دادرسی از مرحله ثبت شکایت تا صدور رای و هزینه‌های مرحله اجرا و همچنین تعرفه‌های حق الوکاله وکیل در صورت نیاز به استفاده از خدمات وکیل و هزینه‌های کارشناسی و هزینه‌های ثبت شکواییه، هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌گردد.

برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1401 می‌توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

آیا برای تنظیم شکایت از جراح بینی، به استفاده از خدمات وکیل نیاز است؟

اگر میخواهید طرح شکایت شما در دادسرای جرایم پزشکی با سرعت بیشتری پیش برود و به نتیجه مطلوبی در انتهای فرایند آن برسید و حقوق از دست رفته‌تان را به دست آورید، به شما توصیه می‌کنیم که با یک وکیل مجرب جرایم پزشکی حتما مشورت کنید.

اغلب بعضی از مسائل پیش می‌آید که شاید از نظر شما عادی جلوه کند ولی برعکس، بسیار مهم هستند و می‌توانند در محکومیت پزشک، واقعا تاثیر گذار باشند. وکیل با تجربه و صادق می‌تواند شما را در خصوص موارد یاد شده، آگاه نماید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، چالش برانگیز،  وقت گیر و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به جرایم پزشکی خواهد بود.

جراح

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

مورد اشاره شده جزء بسیار کوچکی از جرائم صورت گرفته در حوزه درمان و پزشکی کشور است که البته به نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است تا حدی که در صورت عدم رسیدگی به موقع مراجع قضایی و سازمان نظام پزشکی، تبعات جبران ناپذیری را در افکار عمومی جامعه ایجاد خواهد کرد.

عمده مشکلات پیش آمده در این حوزه، اغلب به کم‌توجهی بیماران در مراجعه به پزشک معتمد و متخصص بر می‌گردد و همین امر باعث خواهد شد که به راحتی جرائم مختلفی در حوزه پزشکی و زیرشاخه‌های آن رخ دهد.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در حوزه پزشکی نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تمام فرآیند احقاق حق خود را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوط به جرایم پزشکی می‌تواند کمک شایان توجهی به شاکی پرونده نماید. اما اگر به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه، افزایش خواهد داد.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

مسیرهای طرح شکایت از جراح بینی کدام است؟

سه روش برای طرح شکایت از پزشک زیبایی متخلف وجود دارد که این مسیرها عبارت است از: شکایت انتظامی در دادسرای سازمان نظام پزشکی، شکایت حقوقی در دادگاه‌های عمومی و کیفری در دادسرای ویژه پزشکی و شکایت در شورای حل اختلاف.

بهترین راه شکایت از قصور پزشکان چه مسیر شکایتی است؟

طرح شکایت کیفری در دادسرای جرایم پزشکی، بهترین روش است. دادسرای جرایم پزشکی یکی از دادسرا‌های اختصاصی است که به جرایم ارتکابی توسط پزشکان رسیدگی می‌‌نماید.

شکایت از جراحان بینی و پزشکان، چقدر هزینه دادرسی دارد؟

مبلغ 10 هزار تومان هزینه ثبت شکایت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از شما دریافت می‌شود و بسته به ضمایم شکواییه شما، مبلغی نیز به آن افزوده خواهد شد. همچنین حدود 315 هزار تومان بابت تشکیل اولین جلسه کمیسیون پزشکی سه نفره باید شما پرداخت نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا