شکایت از اشخاص

شکایت از اکانت اینستاگرام چگونه است؟

اینستاگرام، اپلیکیشنی است که امروزه طرفداران بی‌شماری پیدا کرده و وجود طرفداران و کاربران فعال در این اپلیکیشن، موجب شده تا بسیاری از اشخاص از آن به‌ جهت راه‌اندازی یک کسب‌وکار مطمئن و آنلاین استفاده نمایند.

اما مجازی بودن فضای اینستاگرام موجب شده تا افراد زیادی نیز از آن برای انجام کلاهبرداری و یا جرایم دیگر استفاده نمایند‌ و کاربران، جویای نحوه شکایت از اکانت اینستاگرام شوند.

برای فهم موضوع می‌توان به یک مثال ساده اشاره کرد. فردی خود را صاحب یک کسب‌ و کار آنلاین در فضای مجازی معرفی می‌نماید. عموم مردم و بسیاری از خریداران نیز برای خرید کالا یا کسب خدمات، مبالغی را برای دریافت این امر به حساب شخصی که در سایت معرفی گردیده واریز می‌نمایند.

پس از انجام این اقدامات و تسویه حساب کامل، آن پیج بدون اینکه کالایی برای شما ارسال کند یا خدمات موردنظرتان را ارائه دهد، اکانت شما را بلاک می‌نماید. مورد یاد شده یکی از جزیی‌ترین روش‌های کلاهبرداری در بستر اینستاگرام است و روش‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد‌ که امروزه به یک نگرانی در این فضا مبدل گردیده است.

سؤالی که در اینجا مطرح است این که آیا امکان پیگیری کلاهبرداری یا وقوع هر جرمی در اینستاگرام وجود دارد یا خیر و آیا می‌توان از اکانت اینستاگرام شکایتی مطرح کرد؟

همچنین بخوانید

شکایت از اکانت اینستاگرام

در فضای مجازی مخصوصاً در پیج‌های پربازدید اینستاگرام، هستند اشخاص زیادی که اقدام به ساخت اکانت‌های جعلی می‌کنند و با ایجاد مزاحمت، نشر اکاذیب، دروغ پراکنی، تولید شایعات، تهدید، افترا و بعضا نیز نسبت به انتشار تصاویر خصوصی دیگران اقدام می‌نمایند.

شکایت از اکانت اینستاگرام را می‌توان در دادسرای جرایم رایانه‌ای طرح کرد و مورد پیگیری قرار داد. البته برای ملزم نمودن اکانت اینستاگرام، برای انجام تعهدات و استرداد وجه نیز امکان طرح دعوای حقوقی نیز ممکن خواهد بود، ولی طرح شکایت کیفری بهتر و در زمان کمتری به نتیجه خواهد رسید.

در این مقاله سعی خواهد شد به توضیح بیشتر از نحوه شکایت از اکانت اینستاگرام اشاره گردد. برای کسب اطلاعات کامل‌تر در این خصوص تا پایان با ما همراه باشید‌.

لازم می‌دانیم در ابتدای مطالب به این مورد اشاره شود که سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص، آماده ارائه خدمات حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی و کیفری، خصوصا جرایم رایانه‌ای به صورت مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین و یا به صورت حضوری به مخاطبین و متقاضیان عزیز است.

شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام

با بالا رفتن تعداد شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام و موارد دیگر، افراد متعددی، کلیه تبادلات مالی و غیر مالی خود را از طریق این سامانه‌ها انجام داده و کسب و کارهای مختلفی نیز در همین زمینه از طریق اینترنت و در بستر اکانت‌های اینستاگرام و تلگرام سامان‌دهی گردیده است.

همین مسئله سبب شده تا بسیاری از جرایم و تخلفات در حوزه مالی نیز با استفاده از این شبکه‌های اینترنتی به خصوص اینستاگرام و تلگرام انجام شود.

زمانی که فردی اقدام به خرید اینترنتی از اینستاگرام نموده و اکانت اینترنتی در اینستاگرام جنس مربوطه را ارسال ننماید، اولین اقدامی که به ذهن خطور می‌کند، این است که شاکی یا مالباخته نسبت به شکایت از اکانت فروش اینترنتی اینستاگرم به دلیل عدم ارسال جنس یا خدمات مربوطه شکایت نماید.

همچنین بسیاری از مخاطبان عزیز به این موضوع برخورد کرده‌اند که نزدیکان آن‌ها یا برخی از دوستانشان به علت عدم ارسال جنس از سوی اکانت فروش اینترنتی در اینستاگرام سرشان به قول معروف کلاه رفته یا مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

یا گاهی ممکن است خود شما قربانی کلاهبرداری به علت ارسال نشدن جنس توسط پیج اینستاگرام شده باشید. همه این موارد و موضوعات موجب می‌گردد که استفاده کنندگان از اکانت‌های اینستاگرام، شیوه خرید امن از اکانت‌های اینستاگرام یا سایر سایت‌های اینترنتی را به دقت رعایت نمایند.

با وجود تمام این موارد، فردی که اقدام به خرید اینترنتی از سایت‌های اینترنتی یا اکانت‌های اینستاگرام می‌نماید و در نهایت جنس مورد نظر به او تحویل نمی‌گردد، این امکان برای او وجود خواهد داشت که با سیر مراحلی اقدام به طرح شکایت از اکانت اینترنتی اینستاگرام نماید.

در حقیقت، ارتکاب جرم در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای اینترنتی مانند اینستاگرام، موجب نخواهد شد که از این جرایم چشم‌پوشی شده یا جرم مذکور نادیده گرفته شود و امکان طرح شکایت از آن وجود نداشته باشد.

در خصوص جرایمی که در فضای مجازی کشور و همچون بسترهای تلگرام و اینستاگرام واقع می‌گردد نیز راه‌حل‌های قانونی و حقوقی نیز در نظر گرفته شده است و سازمان‌ها و نهادهایی نیز برای طرح شکایت از آنها تعیین گردیده‌اند. این نهادها عبارتند از پلیس فتا و همچنین دادسرای جرایم رایانه‌ای که به صورت کاملا تخصصی، به جرایم اینترنتی همچون جرم فیشینگ رسیدگی می‌نمایند.

لازم به توضیح است که 2 نهاد اعلام شده، در واقع دو مرجع کیفری رسیدگی به شکایات هستند و زمانی اقدام به رسیدگی به شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام خواهند کرد، که جرمی در بستر اینستاگرام اتفاق افتاده باشد. این جرایم ممکن است عناوینی مانند کلاهبرداری داشته باشند.

اما اگر فروشنده جنس اینستاگرام، صرفا جنس سفارش داده شده را ارسال نکرده باشد و در این خصوص نیز سوء نیتی نداشته باشد و یا اکانت فروش اینترنتی فقط تاخیر در تحویل کالا داشته باشد، این موضوع وصف کیفری نداشته و به جای شکایت کیفری از این اکانت، باید در دادگاه‌های حقوقی به خواسته بازپرداخت مبلغ پرداخت شده و یا الزام به ایفای تعهد، از اکانت مربوطه طرح دعوای حقوقی نمود که در ادامه به توضیح این مطلب پرداخته‌ایم.

مرجع طرح شکایت از اکانت اینترنتی اینستاگرام

در بخش قبلی توضیح داده شد، که شکایت از اکانت اینترنتی اینستاگرام به دلیل ارسال نشدن جنس خریداری شده توسط پیج فروش اینترنتی، امکان پذیر خواهد بود.

اما پرسش مهمی که در این مورد مطرح خواهد شد این است که مرجع قضایی طرح شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام کجاست و در صورتی که در اینستاگرام با کلاهبرداری اینترنتی مواجه شدید، برای طرح شکایت به کجا باید مراجعه نمایید؟

نحوه شکایت از اکانت اینستاگرام

دادسرای جرایم رایانه‌ای و دادگاه‌های عمومی و حقوقی

اولین و موثرترین راهی که برای شکایت از اکانت اینستاگرام وجود دارد این است که به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در هر کجای کشور که حضور دارید، مراجعه نمایید و با استناد به جرم کلاهبرداری اینترنتی در بستر اینستاگرام و ارسال نشدن جنس، از عاملی که شما را فریب داده و بعد از واریز وجه از سوی شما، جنس یا کالا یا خدمات مربوطه را ارائه نداده است، شکایت کیفری مطرح نمایید.

آنچنان که در قسمت قبل نیز اشاره گردید، اگر قصد طرح شکایت کیفری به دلیل عدم ارسال جنس فروخته شده از سوی پیج اینترنتی را نداشته باشیم و یا قادر نباشید به جرم سرقت اینترنتی یا کلاهبرداری استناد نمایید و یا اینکه با مشاوره‌های صورت گرفته، اساسا طرح شکایت کیفری در این خصوص نتیجه بخش نباشد، شما قادر خواهید بود از طریق حقوقی نیز اقدام نموده و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست الزام به ایفای تعهد بر علیه اکانت اینستاگرام را مطرح کنید.

که در این شرایط مرجع رسیدگی به این دعوی، دادگاه‌های عمومی و حقوقی است، نه دادسرای جرایم رایانه‌ای و یا دادگاه‌های کیفری.

آیا امکان طرح شکایت از اکانت اینستاگرام در سامانه ای‌نماد وجود دارد؟

علاوه بر مراجع قانونی ذکر شده که به صورت مستقیم اقدام به رسیدگی حقوقی و کیفری می‌‌نمایند، چنانچه از فروشگاه یا سایتی خرید انجام داده‌اید که دارای ای‌نماد یا همان نماد اعتماد الکترونیک است، از این مسیر نیز قادر خواهید بود از کسب و کار اینترنتی متخلف شکایت نمایید.

البته طرح شکایت از اکانت اینستاگرام از طریق سامانه ای‌نماد فعلا امکان‌پذیر نخواهد بود و بیشتر برای طرح شکایت از فروشگاه اینترنتی در سطح کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. آدرس اینترنتی سامانه: WWW.ENAMAD.IR

طرح شکایت در طریق پلیس فتا

همچنین شما با مراجعه به سایت عمومی پلیس فتا و با ورود به بخش  گزارش‌های مردمی این امکان را خواهید داشت که نسبت به ثبت شکایت خود از اکانت اینستاگرام اقدام نموده یا شکایت خود را نسبت به ثبت تخلف پیج فروش اینترنتی یا سایت‌های اینترنتی تقلبی نیز مطرح نمایید.

اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که این موضوع فقط ناظر بر گزارش تخلفات است و نباید این اقدام را شکایت به حساب آورد و رسیدگی قضایی به معنای خاص کلمه به آن انجام نخواهد شد.

بنابراین شما برای طرح شکایت صرفا می‌بایست از طریق سامانه ثنا و یا دفاتر خدمات قضایی، شکواییه یا دادخواست خود را به ثبت برسانید. البته ماموران پلیس فتا شما را در جریان امور مذکور قرار خواهند داد.

آدرس الکترونیک پلیس فتای استان‌ها: https://www.cyberpolice.ir/fata-offices

نحوه رسیدگی به شکایت از اکانت اینستاگرام

در بخش قبل روش‌های شکایت از اکانت اینستاگرام متناسب با ماهیت جرم واقع شده بیان شد و آنچنان که اشاره شد، شکایت از اکانت اینستاگرام به دلیل عدم ارسال جنس یا ندادن خدمات، ممکن است به دو صورت کیفری و حقوقی انجام گیرد.

بنابراین در این قسمت قصد داریم به نحوه رسیدگی مراجع ذکر شده به شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام اشاره نماییم.

چنانچه شکایت از اکانت اینستاگرام به صورت کیفری مطرح شده باشد، یعنی شکایت کیفری به دادسرای جرایم رایانه‌ای ارسال شده باشد، دادسرای مربوطه، موضوع را به پلیس فتا منعکس نموده و پلیس فتا موظف است نسبت به انجام تحقیقات مدنظر دادسرای جرایم رایانه‌ای، اقدامات لازم را به عمل آورد.

پلیس فتا در این مرحله با شیوه‌های خاص مربوط به خود، بررسی خواهد کرد که آیا کلاهبرداری اینترنتی انجام شده است یا خیر؟ همچنین بررسی خواهد کرد که شماره حسابی که وجه مورد کلاهبرداری به حساب آن واریز شده است متعلق به چه شخصی است و مسائلی تخصصی دیگر از این قبیل.

بعد از آن، پلیس فتا نتیجه اقدامات و تحقیقات خود را به دادسرای جرایم رایانه‌ای ارسال خواهد کرد و دادسرا نیز پس از بررسی اقدامات انجام شده، در این خصوص اظهارنظر خواهد کرد که آیا تخلفات صورت گرفته توسط پیج و اکانت اینستاگرام، مشمول یکی از عناوین مجرمانه خواهد بود یا خیر؟

در صورتی که جرم اینترنتی واقع شده باشد در ادامه به این موضوع نیز رسیدگی خواهد کرد که این جرم توسط مشتکی‌عنه واقع شده یا شخص دیگر.

روند رسیدگی به شکایت از اکانت اینستاگرام

اگر دادسرا با عنایت به شواهد و مدارک ارائه شده توسط شاکی وقوع یکی از جرایم رایانه‌ای را احراز نماید، با صدور کیفرخواست، پرونده را به دادگاه کیفری ارسال خواهد کرد. در دادگاه کیفری موضوع مجددا با احضار طرفین بررسی شده و در نهایت حکم نهایی از سوی دادگاه صادر خواهد شد.

اما در صورتی که دادسرای جرایم رایانه‌ای وقوع جرم را محرز ندانست، شکایت شاکی را رد کرده و دیگر نوبت به رسیدگی دادگاه نخواهد رسید. البته قرار منع تعقیب صادره توسط دادسرا، باز هم در دادگاه کیفری قابل اعتراض خواهد بود و در صورتی که دادگاه این اعتراض را وارد بداند، به این جرم رسیدگی کرده و رای صادر خواهد کرد.

لازم به ذکر است که بسیاری از شکایات مربوط به عدم ارسال جنس توسط اکانت اینستاگرام، توسط دادسرا رد خواهد شد. زیرا دادسرا، معمولا عدم ارسال جنس را جرم نمی‌داند و آن را تخلف از مفاد قرارداد خرید و فروش قلمداد می‌نماید که مابین دو طرف منعقد شده است ولی به سایر جرایمی که ممکن است در بستر اینستاگرام رخ دهد رسیدگی خواهد کرد.

در هر صورت، چنانچه شکایت از عدم ارسال جنس توسط اکانت اینستاگرام به نتیجه مطلوب نرسید و یا از ابتدا تمایل داشتید به شیوه حقوقی دارنده پیج اینستاگرام را مجبور به تحویل جنس یا کالا نمایید و یا خواستید مبلغ پرداخت شده را پس بگیرید، همانگونه که توضیحات لازم داده شد، باید در دادگاه حقوقی دادخواست مطالبه طرح نماییم.

این دادخواست حقوقی باید به خواسته الزام به ایفای تعهد و همچنین دریافت خسارات قانونی تنظیم گردد و اگر مبلغ خواسته شما زیر بیست میلیون تومان باشد، شورای حل اختلاف و چنانچه بیشتر از بیست میلیون تومان باشد، دادگاه حقوقی صلاحیت رسیدگی به دعوای شما را خواهد داشت.

طرح شکایت از اکانت اینستاگرام

اسناد و مدارک موردنیاز برای اثبات جرم صاحب اکانت اینستاگرام

نکته مهمی که در مورد نحوه رسیدگی به شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام وجود دارد، این است که شکایت مطرح شده چه به صورت کیفری در دادسرا باشد و یا اینکه در دادگاه حقوقی طرح شده باشد، خواهان یا شاکی باید تمامی اسناد و مدارک لازم در خصوص تخلفات اکانت اینستاگرام را به دادخواست یا شکواییه خود پیوست نماید تا قاضی با استناد به آنها رای لازم را صادر نماید و اگر شاکی قادر نباشد سند و مدرکی بابت پرداخت وجه به شماره حساب اکانت مربوطه به دادگاه ارائه دهد، قاعدتا دادگاه نیز نمی‌تواند حکم محکومیت یا مجازات مرتکب را صادر نماید.

از جمله اسناد و مدارک مهمی که در این موضوع می‌توان به آنها استناد نمود، فیش‌های واریز شده به شماره حساب اکانت یا شخص، تمامی گفتگوها و مکالمات رد و بدل شده در دایرکت اینستاگرام یا در قالب پیام که پرینت یا اسکرین شات آن در دسترس است، باید ضمیمه شکواییه و یا دادخواست گردد.

نحوه خرید امن از اکانت اینستاگرام

حتما شما نیز تجربه خرید‌های اینترنتی از صفحات اینستاگرام و یا از طریق اینترنت را داشته‌اید. در این پیج‌ها، عکس‌ها و تصاویری از محصول با درج توضیحاتی در مورد کیفیت و یا قیمت محصولات آورده شده است.

اولین مسئله‌ای که توجه به آن قبل از اقدام برای خرید الزامی است، شما باید از فروشنده کالا بخواهید از خود محصولی که در اختیار دارد عکس یا ویدیویی برای شما ارسال نماید.

با این اقدام مطمئن خواهید شد که عکس به اشتراک گذاشته شده از عکس‌های ژورنالی محصول نیست و کیفیت تصویر با کیفیت محصول تا چه اندازه تفاوت دارد. قبل از سفارش محصول نیز، حتما کامنت‌ها و نظرات کاربران و خریداران و تجربه آن ها از خریدشان را بررسی نمایید.

بهترین راهی که برای خرید امن از اینستاگرام وجود دارد، این است که از پیج‌هایی که پشتوانه سایت دارند، اقدام به خرید نمایید.

از آنجا که بر سایت‌های اینترنتی نظارت کامل‌تر و دقیق‌تری وجود دارد و معمولا در اغلب موارد این سایت‌ها به ثبت می‌رسند، بسیار امن‌تر از اکانت‌های اینستاگرامی هستند.

به همین علت، اگر پیجی پشتوانه سایت داشته باشد، شما تا حدودی اطمینان خاطر حاصل خواهید کرد که قابل اعتماد‌تر برای خرید و پرداخت وجه است و چنانچه خرید شما ناموفق باشد، امکان پیگیری و استرداد وجه به حساب در این خرید اینترنتی وجود دارد.

همچنین به جد توصیه می‎گردد که پرداخت‌های شما از طریق درگاه خود سایت صورت پذیرد. گاهی فروشنده از شما تقاضا می‌کند که نصف قیمت و یا تمام آن را پرداخت نمایید تا محصول را برای شما ارسال نمایند.

ضمنا قبل از پرداخت وجه، لازم است با فروشنده بر سر تعویض و یا عودت محصولات معیوب، به توافق برسید و برای پرداخت نیز با توافق فروشنده از درگاه‌های پرداخت امن استفاده  نمایید.

درگاه‌های پرداخت امن، این امکان را برای فروشنده و شخص شما ایجاد خواهد کرد که مبلغ کالا یا خدمات را قبل از ارسال محصول واریز نمایید و چنانچه محصول ارسال گردد و تایید ارسال از جانب شما صورت پذیرد، مبلغ به صورت خودکار به حساب فروشنده واریز گردد.

در این حالت، هم فروشنده از دریافت مبلغ کالای فروخته شده، مطمئن می‌شود و هم شما از تحویل محصول اطمینان کسب خواهید کرد. یکی دیگر از راهکارهای ایمنی که پیش روی خریداران است، پرداخت وجه پس از تحویل کالا در درب منزل می‌باشد. در این حالت پس از اینکه محصول به دست خریدار رسید و خریدار از سلامت محصول اطمینان حاصل کرد، مبلغ خرید را به پست یا پیک پرداخت می‌نماید.

طرح و پیگیری شکایت از اکانت اینستاگرام چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به حجم زیاد این گونه پرونده‌ها در دادسراهای جرایم رایانه‌ای و از آنجایی که متاسفانه همه روزه شاهد بروز این تخلفات و جرایم از ناحیه پیج‌های مختلف اینستاگرام هستیم و مالباختگان بسیاری همه روزه به ثبت شکایت خود در دادسرای جرایم رایانه‌ای یا پلیس فتا اقدام می‌نمایند.

باید گفت که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت در دادسرای جرایم رایانه‌ای قابل پیش‌بینی دقیق نیست و نمی‌توان زمان مشخصی را بیان کرد و ممکن است متناسب با موضوع شکایت و دلایل ارائه شده متفاوت باشد.

ولی قطعا کارشناسان و وکلای شاغل در این حوزه، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف جرایم رایانه‌ای و سایبری در پلیس فتا کسب نموده‌اند، می‌توانند بهترین و سریع‌ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

هزینه‌ طرح شکایت از اکانت اینستاگرام به چه میزان است؟

هزینه طرح شکایت از اکانت اینستاگرام در قسمت مربوط به ثبت شکواییه در دفاتر خدمات قضایی، مطابق تعرفه‌های قانونی اعمال خواهد شد که هزینه طرح شکایت کیفری هزینه زیادی نیست و برای همه افراد جامعه یکسان است.

لذا مبلغی در حدود ده هزار تومان بایت هزینه ثبت شکایت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از شما دریافت خواهد شد و بسته به ضمیمه شکواییه شما، مبلغی نیز به آن افزوده خواهد شد.

هزینه طرح شکایت حقوقی بسته به موضوع خواسته متفاوت است و معمولا شما برای استرداد وجوه خود از خوانده، باید سه و نیم درصد ارزش خواسته را به هنگام ثبت دادخواست پرداخت نمایید. البته کلیه هزینه‌های مذکور در فرض محکومیت اکانت اینستاگرام، قابل اخذ از محکوم‌علیه خواهد بود.

لازم به ذکر است در مجموع هزینه‌های دادرسی از مرحله ثبت شکایت تا صدور رای و هزینه‌های مرحله اجرا و همچنین تعرفه‌های حق‌الوکاله وکیل در صورت نیاز به استفاده از خدمات وکیل و هزینه‌های کارشناسی و هزینه‌های ثبت شکواییه، هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌گردد.

برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1401 می‌توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

ثبت شکایت از اکانت اینستاگرام

دریافت خدمات وکیل برای شکایت از اکانت اینستاگرام

اگر می‌خواهید طرح شکایت شما در دادسرای جرایم رایانه‌ای با سرعت بیشتری پیش برود و به نتیجه مطلوبی در انتهای فرایند آن برسید و حقوق از دست رفته‌تان را به دست آورید، به شما توصیه می‌کنیم که با یک وکیل مجرب جرایم رایانه‌ای حتما مشورت کنید.

اغلب مسائلی پیش می‌آید که شاید از نظر شما عادی جلوه کند ولی برعکس، بسیار مهم هستند و می‌توانند در محکومیت صاحب پیج، واقعا تاثیرگذار باشند. وکیل باتجربه و صادق می‌تواند شما را در خصوص موارد یاد شده، آگاه نماید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه‌جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، چالش برانگیز، وقت‌گیر و استرس‌ز‌ا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای خواهد بود.

همچنین وکلای دادگستری متخصص قادرند در مورد کم و کیف جرم واقع شده و نحوه تنظیم شکایت‌نامه شما را راهنمایی کنند و می‌توانند بررسی نمایند که آیا ادله و مدارک کافی برای اثبات شکایت، از سوی شما ارائه شده است یا خیر؟

علاوه بر آن وکلای مجرب و متخصص قادرند نتیجه احتمالی شکایت شما را تا حدودی پیش‌بینی نمایند و در روند رسیدگی و تسریع آن، نقش موثر و مثبتی ایفا کنند.

ارائه خدمات تخصصی حقوقی توسط سامانه حقوقی شکایت 24

مورد اشاره‌شده جزء بسیار کوچکی از جرائم صورت گرفته در حوزه فضای مجازی کشور است که البته به نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است، تا حدی که در صورت عدم رسیدگی به موقع مراجع قضایی و پلیس فتا، تبعات جبران‌ناپذیری را در افکار عمومی جامعه ایجاد خواهد کرد.

عمده مشکلات پیش آمده در این حوزه، اغلب به کم‌توجهی کاربران در استفاده از درگاه‌های امن بر می‌گردد و همین امر باعث خواهد شد که به راحتی جرائم مختلفی در حوزه فضای مجازی و زیرشاخه‌های آن رخ دهد.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تمام فرآیند احقاق حق خود را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوط به جرایم رایانه‌ای، می‌تواند کمک شایان توجهی به شاکی پرونده نماید. اما اگر به علل مختلفی امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد، در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین زمان، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه، افزایش می‌دهد.

همچنین مطالعه محتواهای حقوقی تنظیم شده از سوی وکلا و کارشناسان مجرب حقوقی این سامانه، می‌تواند بسیاری از مشکلات حقوقی شما را مرتفع نماید.

جزئیات شکایت از اکانت اینستاگرام

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات‌رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات‌رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول:

چه جرایمی در اکانت‌های اینستاگرامی قابل وقوع است؟

در فضای مجازی مخصوصاً در پیج‌های پربازدید اینستاگرام، اشخاص زیادی هستند که اقدام به ساخت اکانت‌های جعلی می‌کنند و با ایجاد مزاحمت، نشر اکاذیب، دروغ پراکنی، تولید شایعات، تهدید، افترا و بعضا نیز نسبت به انتشار تصاویر خصوصی دیگران می‌نمایند.

اگر طرح شکایت از اکانت اینستاگرام نتیجه ندهد چه کاری باید انجام داد؟

شما قادر خواهید بود از طریق حقوقی نیز اقدام نموده و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست الزام به ایفای تعهد بر علیه اکانت اینستاگرام را ثبت نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا